Moda denildiğinde ilk aklına gelen kelime hangisi? Giyim, stil, popüler tarz gibi kavramlar olabilir. Peki modaya yön veren markalar denildiğinde aklına gelen markalar hangileri? Şundan emin olabiliriz ki; bu markalar moda denildiğinde ilk akla gelen marka olmak için sadece tasarımlarıyla modaya yön vermemiş, reklam çalışmalarıyla da hedef kitlede doğru noktada konumlanmayı başarmış.
Yani hem reklamda hem tasarımda iyi olan markalar bu listeye girebilmiş. Modaya yön verenler denildiğinde birçok marka arasından Guess markası da aklına gelmiş olabilir. Dünyaca ünlü Amerikan giyim ve aksesuar markası olan Guess, hem tasarımlarının kalitesiyle hem de ses getiren reklam çalışmalarıyla modaya yön verenler listesine ilk sıralardan girmeyi başarıyor.
Tarihi çok eskiye dayanmayan, 1981 yılında Amerika’da doğan Guess, iki kardeş tarafından kurularak kısa sürede dev işlere imza atıyor. Bünyesinde giyim, aksesuar, parfüm, saat gibi alternatif ürün gruplarını barındırarak birçok alanda ihtiyaçların giderilmesine katkı sağlıyor.
Peki tasarımda harikalar yaratırken markayı da güçlü tutmak nelerle mümkün? Büyüyerek artan başarının sırrı marka çalışmalarında mı yatıyor? Guess markasının hikayesini ve tasarımlarındaki başarı yolculuğunu birlikte keşfetmeye başlayalım.
Guess Markasının Etkileyici Yolculuğu
Guess, 1981 yılında kurulan, merkezi Kaliforniya Los Angeles’ta bulunan bir lüks giyim ve perakende şirketidir. Bir aile şirketi olarak faaliyetlerine başlamıştır. Merkezi şu anda Amerika’da olsa da markanın geçmişinden kısa bir dönemi Fransa’da geçmektedir.
Markanın kurucularından olan Maurice Marciano, 1948 yılında Cezayir’de doğmuştur. Cezayir Savaşı’ndan sonra Marciano’nın ailesi Fransa’nın güneydoğusundaki Marseille’ye taşınmıştır. Marciano, sanat ve modayla ilgilenmeyen bir öğrencilik dönemi geçirse de Paris’te bir müze gezisinde gördüğü tablolardan etkilenmiştir ve böylece sanata olan ilgisi başlamıştır.
Liseden mezun olduktan hemen sonra üç kardeş bir araya gelerek butik bir mağaza açmıştır. Mağazadaki kot pantolonlar kısa sürede ilgi görmeye başlamıştır. 3 kardeş kısa bir süre sonra Kaliforniya’ya taşınmış ve butiğin ismini yenileyerek faaliyetlerine burada devam etmiştir. Butiğin yeni ismi “Guess” olarak belirlenmiştir.
Guess markasının Beverly Hills mağazasındaki satışları bir yıl içerisinde 6 milyona yaklaşmıştır. Bu süreçte her kardeş belirli aşamalardan sorumlu olmuştur. Georges elbise tasarımıyla, Maurice satış ve finansla, Armand pazarlamayla, Paul da reklam süreçleriyle ilgilenmiştir.
Guess Marka Logosuna Yakından Bakış
Guess hem kadınları hem de erkekleri hedef alan, denim, giyim, aksesuar alanında ürünler barındıran köklü bir Amerikan moda markası ve perakendecisidir. Bu ürünlerin yanı sıra parfüm, saat, ayakkabı ürün gruplarında da seçenekler sunmaktadır. Çok yönlü ve yaşam tarzı markası haline gelen markanın logosu da bu doğrultuda belirlenmiştir.
Markanın logosunda 3 temel renk kullanılmıştır, siyah, beyaz ve kırmızı. Beyaz saflığı, siyah zarafeti, kırmızı ise tutkuyu temsil eden renklerdir. Üç rengin bir aradaki uyumu doğru kullanımlar ile güçlü bir logonun ortaya çıkmasına katkı sağlamıştır. Aynı zamanda logodaki “Guess” yazısının akıllarda kalıcılığı, tüketicilerde “nerede görsem tanırım” algısını da uyandırmaktadır.
Marka Vizyonu Neler Söylüyor?
Guess aile şirketi olması sebebiyle köklü vizyona sahiptir. Uzun yıllar boyunca geleneklere bağlı kalarak yeninin enerjisini ve dinamizmini hissettirmeyi başarmıştır. Buna bağlı olarak marka vizyonunu şu şekilde tanımlamaktadır.
“Mirasımıza kök salsak da yeni enerjinin gücünü hissediyoruz. Sürdürülebilirliğe odaklanıyor, en az atıkla İkonik Guess modasını yaratıyoruz. Daima Guess DNA'sını besliyor ve ortak geleceğimiz için daha büyük hayaller kuruyoruz.”
Guess sürdürülebilirliğe verdiği önemi tüm süreçlerinde uygulamak için gerekenleri yapıyor. Belirlediği vizyon kapsamında sürdürülebilirlik yaklaşımında her yıl bir önceki yıla göre daha iyi bir noktada olmayı ve bunu tüm saflığıyla paylaşmayı hedefliyor.
Güçlü Marka Yüzleri ile Kalıcı Etkiler
Markaların reklam kampanyaları en az ürettikleri ürünlerin kalitesi kadar önemlidir. Bir markanın sadece ürün kalitesine odaklanması gibi bir durum söz konusu olmamalıdır. Tüketiciler marka ismini duyduğunda markayı belli bir yerde konumlandırmalı, markayı belirli reklam yüzleriyle hatırlamalıdır. Guess, reklam kampanya süreçlerine verdiği önemle başarısını bu alanda da kanıtlamıştır.
Guess, reklam kampanyalarına oldukça fazla önem veren bir markadır. Doğru hedef kitleye doğru şekilde hitap etmek için dünya starlarıyla iş birliği yapmıştır. Irina Shayk, Carla Bruni, Amber Heard, Kate Upton ve Gigi Hadid gibi herkesin hayranlık duyduğu, dünyaca tanınan isimlerle reklam kampanyaları gerçekleştirilmiştir.
Artık tüketiciler için ürünler sadece Guess ürünleri değildir. Irina Shayk’ın da giydiği bir jeandir. Ya da Gigi Hadid’in reklamında oynadığı bir aksesuardır. İşte bu çalışmaların tamamı Guess’in tüketicilerin hafızasında güçlü bir noktada konumlanmasını sağlamıştır. Bu da müşterilerini markaya daha bağlı kılan etmenlerin başında gelir.
Bugün Guess Markasında Neler Oluyor?
1981 yılında bir ailenin kardeşleri tarafından kurulan ve günümüze kadar katlanarak başarılar elde eden Guess, 40 yılı aşkın süredir devam eden deneyimlerini tüm süreçlerinde titizlikle hissettirmektedir.
Markanın bütün ürünleri ve alt markaları geçmişten gelen mirasa sahip çıkarak her dönemin getirdiği yenilikleri harmanlayıp yepyeni bir tarz yaratmıştır. Guess severler hem yeni koleksiyonların takipçisi hem de markanın bozmadığı çizginin büyük hayranı olarak bağlılıklarını korumaktadır.
Geçmişten günümüze kadar birçok kullanıcıya hitap eden ve birçok ihtiyacın en kaliteli şekilde karşılanmasını sağlayan Guess markasının günümüzde hangi ürün grupları var? Birlikte inceleyelim.
Guess Ürünleri Herkesin İhtiyacını Kalite ile Karşılıyor
Guess farklı ürün gruplarıyla her kullanıcının zevkini ve tarzını yansıtmasına olanak tanıyan bir markadır. Saatten parfüme, giyimden ayakkabıya kadar bütün ürün gruplarıyla bir tüketicinin ihtiyacı olan tüm ürünleri tek bir mağazadan ulaşabilmesine imkan tanır.
Şimdi Guess markasının ürün gruplarına biraz yakından göz atalım.
1) Giyim Her Şeyin Başında Gelir
Bir moda markasının olmazsa olmaz kategorisi elbette giyim kategorisidir. Günümüzde hem kadın ve erkeklere hem de çocuklara uygun çeşitli giyim gruplarını barındıran Guess, akla gelen kalıcı desenleriyle de tercih edilebilirliğini artırmıştır.
Bir ailenin tüm üyeleri diledikleri zaman Guess mağazalarına giderek tüm ihtiyaçlarını tek bir mağazada tamamlayacak bir avantaja sahiptir. Guess sunduğu çok yönlü hizmet politikasıyla tüm ailenin yaşam tarzı markası olabilecek potansiyeldedir.
2) Giyimi Tamamlayan Son Nokta: Ayakkabı
Giyim kategorisinde birçok seçenek sunan Guess, ayakkabıda da hedef kitlesini yalnız bırakmıyor. Kadın, erkek, çocuk ayakkabılarında her ihtiyacın karşılanmasına yönelik ürün gruplarını müşterilerine sunuyor.
Spor ayakkabı, topuklu ayakkabı, bot, çizme, düz ayakkabı şeklinde farklı seçenekler arasından seçim yaparak en konforlu deneyimi yaşamanızda rol oynuyor. Mevsimlere göre ürün değişikliğine giderek doğru ihtiyaçların karşılanmasını sağlıyor.
3) Guess Saat Üreticisi Mi?
Markanın adını ilk duyduğunda aklına gelen ilk ürünü saat olabilir. Hatta sadece saat markası olduğunu düşünenler de olabilir. Ancak bilinenin aksine Guess, küresel çapta 80'den fazla ülkede giyim, denim ve aksesuar faaliyetlerini yürüten bir markadır. Bu nedenle, Guess bir saat üreticisi değildir.
Üretimi dışarıdan tamamlayan Guess, güçlü marka kimliği ve imajı ile saat kategorisinde ilgileri üzerine çekmeyi başarıyor. Saat sevenlerin yakından takip ettiği markalardan birisi olarak karşımıza çıkıyor.
4) Jean Sevenlerin Durağı
Guess markasının öne çıkan ve akla gelen bir diğer ürün grubu da elbetteki jeanlardir. Havalı görünüm ve rahatlık sevenler, jean pantolonlardan asla vazgeçmezler. Ki haklı olarak jean pantolonları her ortama uygun şekilde kombinlemek mümkündür.
Hemen değindiklerimiz üzerinden küçük bir kombin yapalım. Guess markasından bir jean pantolon aldın, üstüne de beyaz bir gömlek, şık bir topuklu ayakkabı ve kombini tamamlayan saat ile artık hazırsın. Üstüne bir Guess parfümü ile dokunuş ve takılarla zenginleştirme adımını da eklersen bugünü tamamlamış sayılırsın.
Böylelikle bir marka hikayesinin de sonuna geldik. 40 yılı aşkın senedir faaliyetlerine devam eden ve bir dünya markası haline gelen Guess markasının tüm ürün gruplarını ve kampanyalarını kaldığımız yerden takip etmeye ve severek kullanmaya devam edeceğiz.
Sen de Guess markasının kaliteli ve özgün tasarımlardan oluşan ayakkabılarına eçanta üzerinden inceleyebilir, dilediğin ürünü sadece 1 TL kargo ücreti ile güvenle sipariş edebilirsin.
İlginizi çekebilir:
Benetton Çanta Tarzını Anlatıyoruz!
Calvin Klein Markası Tasarım Çizgileri
Kipling’i Diğer Çantalardan Ayıran 4 Özellik